TOPlist
18. 08. 2019
Domů / Interiér / 11 tipů, jak si zařídit domácí kancelář

11 tipů, jak si zařídit domácí kancelář

11 tipů, jak si zařídit domácí kancelář
5 (100%) 1 vote

Možná i vypracujete částečně nebo úplně z domova a zrovna se chystáte zařídit či vylepšit svou stávající pracovnu. Poradíme vám, jak postupovat od A do Z.new-years-day-e032b30d21_640

  1. Najděte správné místo

Většinou bude vyhovovat oddělená místnost. Ne každý však má rodinný dům nebo velký byt. Spousta z nás se bude muset uspokojit s koutkem v obývacím pokoji či na chodbě. Zařizovat si pracovnu v ložnici odborníci nedoporučují, zejména kvůli tomu, že ložnice je místem odpočinku. Takže si to předem dobře rozmyslete.

  1. Neviditelná pracovna

Někomu bude vyhovovat, aby pracovna byla co nejvíc skrytá. Poohlédněte se tedy po různých vyklápěcích stolcích, zabudovaných pracovnách a podobně. Spoustu inspirace najdete na Pinterestu.

  1. Mějte dostatek světla

Aby vaše práce byla maximálně efektivní, budete potřebovat správné osvětlení. A tím nemyslíme jen umělé ve formě vhodné lampy, ale také přirozené světlo. Orientaci na jižní stranu však úplně nedoporučujeme.

  1. Neseďte zády ke dveřím

Ne vždy to bude možné dodržet, ale člověk se necítí nejlíp, když má dveře za zády. I v restauraci si přirozeně hledáme místo, abychom viděli na dveře. V pracovně se musíte cítit příjemně, zvlášť když tam budete trávit několik hodin denně.

  1. Technické zázemí

Zkontrolujte si předem dostatek zásuvek pro počítač, nabíječku a další techniku. I na to lidé často zapomínají a pak situaci řeší zbytečnými kabely navíc.

  1. Správný stůl

Vybrat vhodný nábytek je klíčové, měl by být samozřejmě praktický. Hlavně nepodlehněte módním trendům, minimalistické pracovny vypadají lákavě v časopisech, ale ve skutečnosti pracovna musí sloužit vám, ne vy jí. Řiďte se vlastním instinktem a vkusem. Zvolte si správnou velikost stolu, výška by se měla pohybovat okolo 75 centimetrů. Pokud pracujete jen na počítači, bude vám určitě stačit menší, ale pokud rýsujete, vytváříte nákresy či návrhy, raději se poohlédněte po větším.

  1. Pohodlná židle

Ergonomická židle s područkami vám pomůže předcházet problémům se zády. Mnoho lidí se sedavým zaměstnáním nakonec skončí u lékaře a často i kvůli špatné židli.

Při jejím výběru se rozhodně poraďte s odborníkem, nespoléhejte na velké domy s nábytkem, radši se zaměřte na menší firmu, která se specializuje pouze na židle, případně kancelářský nábytek.

  1. Nezapomeňte na úložné prostory

Pořádek je v efektivní práci podstatný, proto se bez úložných prostor neobejdete. Všechny dokumenty, materiály, pomůcky a nástroje potřebují své místo.

Pracovní prostory musí být dokonale zorganizované a uklizené, jinak byste se zdržovali neustálým hledáním. Proto se před pořízením úložných polic či skříní sami sebe zeptejte, co v nich budete ukládat. Nejdůležitější věci mějte na stole a v nejbližších zásuvkách, ostatní potřeby umístěte do krabic a na police.

  1. Počítačové a programové vybavení

Možná vám stačí notebook, ale třeba využijete klasický počítač s dalšími přístroji. Účetní a lidé pracující s dokumenty potřebují skartovací stroje. Možná se bude hodit také tiskárna se scannerem. Udržujte techniku i kabely v pořádku, aby vám spolehlivě sloužily co nejdéle. Počítač nezahlcujte zbytečnými programy ani daty. Pravidelně aktualizujte software a určitě využívejte vhodné programy a aplikace pro svou práci i pro organizaci pracovního času.

Skvělý je Google kalendář, jehož nespornou výhodou je i možnost sdílení s vašimi klienty, rodinou a přáteli. Budete tak mít stále přehled o svých schůzkách a aktivitách. Nezapomeňte ani na externí úložiště, dnes již absolutní standard. Svá data budete mít bezpečně zálohovaná a navíc k dispozici odkudkoli.

  1. Kancelářské potřeby

Jaké kancelářské potřeby si pořídíte? Vyberte si kvalitní, aby vydržely. Vytvořte si dostatečnou zásobu, ať nemusíte jezdit pro papír každý týden, ale na druhou stranu si neudělejte z domu skladiště. Najděte si jednoho dodavatele pro všechno, ušetříte nejen peníze, ale i čas.

Důležitý je diář, stolní kalendář, psací potřeby, tužky a na stěnu se hodí magnetická tabule. Na stůl si umístěte držák na tužky, sponky a nůžky. Pro lepší orientaci v dokumentech nezapomeňte na úložné a archivační boxy, pákové pořadače a desky na dokumenty.

  1. Inspirace pro vaši kreativitu

I v pracovním životě je důležitá inspirace a krása. Vaše kancelář by se vám měla líbit a měl by se v ní odrážet váš individualismus. Každý jsme jiný – někomu bude vyhovovat rodinná fotka, jiný dá přednost designové váze s květinou. Na zeď si pověste vámi namalovaný obraz nebo plakát oblíbené kapely. Fantazii se meze nekladou.

Nezapomínejte ani na své čtyřnohé miláčky, vyhraďte jim pelíšek vedle sebe. Budou vám během práce vrnět u nohou.

A jak vypadá vaše pracovna? Pochlubte se.

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn. Vyžadované pole jsou označené *

*

Scroll To Top